ekmek tarifi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ekmek tarifi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Sevgili sukrankaymak'ta gördüm tarifi hemen denedim :) Kendisine teşekkür ederim. ..

Bu arada İstanbul'da hafta sonuna kadar yağmur yağıcaģı için çok mutluyum :) Bebeğim olmasaydı ıslanarak sokakta yürümek isterdim :) Kısmet :)

Çiçek Ekmek

2,5 s.b. un
1 t.k. kuru maya
1 y.k. toz şeker
1 t.k. tuz
2 y.k. süt
4 y.k. sıvıyağ
Yarım bardak un ilave edin, az gelirse yavaş yavaş ekleyin.

Üzerine yumurta sarısı
Susam ve Çörek otu

Yapılışı :

Bütün malzemelerle yumuşak bir hamur yapıp, üzerini örtüp 2 saat mayalandıralım.
Sonra eşit ölçüde bezelere ayırın tepsiye resimde ki gibi dizip yumurta sarısı sürüp Susam ve Çörek otu serperek yarım saat daha mayalandırın.
Sonra önceden ısıtılmış 200 dereceli fırına yerleştirip, üzeri kızarınca ayarını biraz düşürün ki içi hamur olmasın. Pişince de fırının teline alın ki altı nemlilikten yumuşamasın.

Afiyet olsun ;)



Herkese yeni bir yıl'dan Merhaba diyorum. 
 Yeni bir yılın ilk tarifi sıcacık ekmek olsun dedim ;)
 Elimden geldiğince ve bebekten fırsat kaldıkça doğal,güzel tarifler yapmaya çalışıyorum.
 Bu tarifi yemekvakti arkadaşımda gördüm deniyelim dedim ;)
 tarifte 4s.b. un diyor ama ben 5 bardak yaptım, çünkü hamur cıvık olmuştu.
 Gel gelelim bu güzel tarife..


Malzemeler :

1 su bardağı + çeyrek su bardağı ılık su
500 gram elenmiş un (4-5 su bardağı + 1 yemek kaşığı)
3 yemek kaşığı yoğurt
3 y. k. Oda sıcaklığında tereyağ
1 yemek kaşığı bal
1 çay kaşığı tuz
1 paket + 1 çay kaşığı kuru maya 
  
Yapılışı: Unu bir kaba alıp ortasını açın.Bütün malzemeleri ekleyerek unu yavaşça ortadan yoğurarak yumuşak bir hamur yapın.   Kabın ağzını kapatıp ve sıcak bir yerde alıp 45 dakika mayalandırın. Kalıbı yağlı kağıt ile kaplayıp hamuru kibarca kalıba yerleştirelim :) ve yarım saatte böyle mayalandıralım. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 10 dakika daha sonra, 170 dereceye düşürerek 30 dakia daha pişirin. Ekmeği fırından alıp hamurlaşmaması için tel ızgaraya alıp tezgah üzerinde soğutalım.

Afiyet olsun …
 
Blogger Templates