Pastane Poğaçası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Pastane Poğaçası etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster


Gece sahurda yemek için güzel seçenek poğaça ;)
Tarif http://cahidejibek.com/2011/02/07/pastane-pogacasi-nasil-yapilir/  aittir..
Huzurlu akşamlar...

Bu malzemelerle iki büyük tepsiden fazla poğaça çıkıyor..


Malzemeler:

3 su bardağı ılık süt 
1 su bardağı zeytinyağı
3 y.k. şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı instant kuru maya
2 yumurta (birinin sarısı ayrılacak)
7-8 su bardağı bardak un

Yapılışı:


Sırayla bütün malzeyemi bir kaba alarak yumuşak hamur elde edin.
Elinize biraz yapışır durumdayken un eklemeyi bırakın ve 10 dakika kadar yoğurun.
Ilık bir yerde mayalanmaya bırakın.
Eğer işiniz aceleyse fırınınızın yoğurt kıvamında (100 derecede) ısıya dayanaklı bir kapta tutup daha çabuk mayalanmasını sağlayabilirsiniz.
Hamur mayalandıktan sonra cevizden az büyük parçalar koparıp elinizde açın.
İstediğiniz bir içten içine koyup , yarım ay şeklinde kapatıp kenar kısmından 1 cm geriden parmak uçlarınızla bastırın.
İkinci bir ay şekli gibi düşünün. 
Yada direk kapatıp yuvarlayın avucunuz da kapattığınız kısım tepsinin alt kısmına gelecek şekilde olsun..
Yarım saat kadar tepsi mayasının gelmesini bekleyin.
Yumurta sarısı sürüp..
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin..




Oğlum uyudu ve ben yine gece tarifimi yazıyorum :)


Malzemeler:
Tarifte 5 s.b. un yazıyordu ama elime yapıştığı için
bu miktar bende 7,5 s.b. un'a yükseldi.
Sanırım bardağın boyutuyla alakalı birşey.
Sizde 5 s.b. un'dan başlayın.
1 paket yaş maya 42gramlık
1 paket margarin yada 250gram tereyağ (oda sıcaklığında)
2 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülecek)
1 tatlı kaşığı tuz
2 çorba kaşığı şeker
1 ç.b. ılık su
1 ç.b.ılık süt
İç harcı için:
Peynir
Maydanoz

 Ben yarısını sade, yarısını peynirli yaptım.


Yapılışı:
Karıştırma kabına unu eleyerek dökün ve ortasını havuz şeklinde açın.
Margarin odasıcaklığında değilse eğer fırında çok az ısıtın,çıkarın.
Unun ortasına koyup üzerine yumurtaları kırıyoruz 

(Unutmayın bir tanesinin sarısı ayrılıcak)
 Ayrı bir küçük kapta maya,
ılık su ve ılık sütü karıştırıp elimizle eziyoruz.
Un havuzunun kenarında olan unun üzerine tuz ve şekeri döküyoruz.
Önce margarini,yumurtayı birbirine yedirip un'uda hafiften
margarine karıştırıyoruz.

Maya'lı karışımı ortaya döküp
yavaş yavaş yoğuruyoruz.

Kıvamı tutunca 10-15 dk mayalandırıyoruz.
Hamuru yumurta büyüklüğünde koparıp unlu tezgahın yada masa üzerine
yan yana dizip biraz mayalandıralım. (Ben oğlum uyurken yapmıştım kii
mayalanma işleminde uyandı aradan 1 saat geçti.

O yüzden kopardıktan sonra
bir daha mayalandırmadım) Hamurun ortasını biraz bastırıp iç harc'dan
ekleyip elimizle kapatıp avuç içimizle düzeltiyoruz yuvarlak olması için ve
yağlı tepsimize aralıklı yerleştiriyoruz (Şiştikleri için birbirine yapışmasın) .
Yumurta sarısına 1 kaşık yağ karıştırıp poğaçaların üzerine sürüp
Susam ve Çörek Otu serpin.Ve ılık ortamda 10dk mayalandırın.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirin.
Afiyetolsun..
 
Blogger Templates