Feriha ablamın pide tarifini görüp, pide yapma isteğim arttı.
Evde de ekmek az vardı, eşime ekmek al demiştim ama yağmur yağınca alamamış.
Benim de bundan haberim olmadan yapmaya başlamıştım ;)
Tarif için bitanecik susamcorekotu ablama çok teşekkür ederim :)


Malzemeler:

4,5 su bardağı un
1 s.b. ılık su
1 s.b. ılık süt
1 paket instant (kuru ) maya
1 tatlı kaşığı şeker ve tuz

Üzeri için:

Yumurta sarısı
Susam
Çörek otu

Malzemeler:

Yoğurma kabına un koyup ortasını açtım.
İçine sırayla malzemeyi koyup, unu azar azar yedire yedire yoğurdum ve
1 saat dinlenmeye bıraktım.
Yağlı kağıt serili olan fırın tepsisinin boyutundan 2 cm küçük hamur açılır
İsteğe bağlı mısır unu serpilir yağlı kâğıda (pastalinden duydum bunu)
Hamur tepsiye yerleştirilir ve şekil verilir. 
(Süt,sıvıyağ yada sadece sıvıyağ ile parmaklarımı bandırdım ve şekil verdim)
(20 dk tepsi de mayalandırdım)
Yumurta sarısını sürüp
Susam ve çörekotu serpilir.
Önceden ısıtılmış 190 derece de pişirilir
Piştikten sonra elimi ıslatıp üzerini çiledim ve
Temiz pamuklu beze sardım..

Hayırlı İftarlar .. ;)

2 yorum:

sarkaç dedi ki...

Allah'ım acaba hangisine bayılsam? Çıtır pideye mi, pideye uzanan minicik ele mi?
Tarif verenin de yapanın da ellerine sağlık, nefis görünüyor.

Aysel dedi ki...

Ev yapımı misss gibi pideye kim hayır diyebilir, sabırsızlanan minicik bir el de uzanmış bile pideye, 3-4 yıl önce ben de denemiştim. Ellerine sağlık sıcacık sevgiler... (http://bizimmutfakdan.wordpress.com/)

Yorum Gönder

 
Blogger Templates