Bir ara herkesin bolca yaptığı Çatlak kurabiyeyi bende yaptım :)
Canımcım hansanın sitesinden bakarak yaptım.Teşekkür ederim kendisine ;)



Malzemeler :

1 adet yumurta
1 yemek kaşığı oda sıcaklığında Tereyağı
1 çay bardağı toz şeker
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
25 gr kakao (Küçük paketlerden, üzerinde kaç gram olduğu yazıyor)
1,5 çay bardağı un ile başlayın (Bende 3 ç.b. un ile kıvamı buldu)
1,5 yemek kaşığı süt

Yapılışı:

Şeker ve yumurtayı mikserle çırpın.
Tereyağını ekleyip çırpmaya devam edin.
Un,kabartma tozu,vanilya,ve kakaoyu eleyerek ekleyip kaşıkla karıştırın.
Sonra sütüde ekleyerek iyice karıştırın.
(Kıvam cıvıksa ele yapışıyorsa azar azar un ekleyin)
Hamuru 10-15 dk buzdolabında dinlendirin.
Hamurdan küçük yuvarlaklar yaparak pudra şekerine bulayın.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede 10 dk pişirin.
(Her fırın ısı ayarı aynı değil, kontrol edin)

2 yorum:

susamcorekotuFeriha dedi ki...

eline sağlık inşallah en kısa zamanda ben de yapacağım kakaolu lezzetler favorim

Yağmur İpar Yemeksohbetleri dedi ki...

Kurabiye de benim gibi çatlak. :) Ve de nefis görünüyor. Canım çekti sabah sabah. Yok daha sabah bloğunu gezmem. Fena oluyorum. <3 Şaka bir yana ellerine sağlık canım benim. Sevgiler...

Yorum Gönder

 
Blogger Templates